Foreningens målsætning er:
At fremme og styrke interessen for skydning med pistol.

Det gør vi gennem opøvelse af skydefærdighed og deltagelse i konkurrencer, såvel mellem klubbens medlemmer, som med andre foreninger, både indviduelt og i holdkonkurrencer i Danmark og i udlandet.
Klubben søger gennem træning og konkurrencer at opøve og udvikle skytter indenfor en række discipliner og våbentyper.

I Djursland PistolKlub kan du komme til at skyde næsten alle de pistol discipliner, som tilbydes i Danmark:
Vi skyder indendørs på 15m med alle tilladte kalibre, dvs. .22, .32, .38, .40, .44, og .45 i pistol og revolver.
Vi skyder udendørs på 25m med kal.22, Grovpistol kal. 32, .38 og 9 mm i pistol og revolver.

Vi deltager i konkurrencer:
– Baneskydning: Indendørs i .22, .32 og grov, samt 10m luft og 15m luft.
– Baneskydning: Udendørs 25m i .22, .32 og med grovvåben i pistol og revolver
– Terrænskydning med alle kalibre og våbentyper.
– Tjenestepistol med alle kalibre og våbentyper.

Djursland PistolKlub blev stiftet den 19. November 1969 og tæller i 2022 godt 200 medlemmer. Stiftelsen skete efter stærke opfordringer fra politiskytter indenfor Hjemmeværnet, hvor Major K.A. Andersen satte sig i spidsen for at få pistolklubben etableret.

Djursland PistolKlub er tilsluttet som medlem af 3 af de største sportsskytteorganisationer i Danmark;
DGI Skydning, Dansk Skytteunion og Dansk Sportsskytte Forbund.

Foreningens vedtægter kan læses her: Vedtægter